[cstex] Otázky zelenáče 2. díl

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Mar 28 11:16:01 CEST 2007

2007/3/27, Jano Kula <jano.kula at tiscali.cz>:
> Zdenek Wagner wrote:

> Ve vychozim nastaveni ghostscript sice nic neprepocitava ale nasledujici
> parametry prepocitani na jine rozliseni umoznuji:
>
> DownsampleColorImages
> DownsampleGrayImages
> DownsampleMonoImages
> ColorImageResolution
> GrayImageResolution
> MonoImageResolution
>
> Viz: http://www.cs.wisc.edu/~ghost/doc/cvs/Ps2pdf.htm
>
> Prepocitani rozliseni je mozne i z PDF do PDF.

Tak to je pro me novinka. Kdyz jsem cetl dokumentaci naposled, psalo
se tam, ze GS tyhle parametry zna, ale ignoruje.

> gs -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=pdfwrite -sOutputFile="output.pdf"
> -dDownsampleGrayImages=true -dGrayImageResolution=75 input.pdf
>
> Otazkou zustava, co se deje mezi tim, jestli se interne PDF prevadi na
> PS a zpet na PDF, nebo PDF zpracuje rovnou a jak je to takovy prevod
> bezpecny. Na nahledy to jiste dostacujici bude.

Dela to tak Distiller a vzhledem k tomu, ze downsampling dela i gimp
(a dobre), predpokladam, ze i v GS to bude fungovat spravne.

> Co asi opravdu nepujde je prepocitani do jineho barevneho prostoru, viz
> manual. :)

To radsi nesveruju ani Distilleru. Z tech celkem lakonickych parametru
nemam stoprocentni jistotu, jak konverze probehne, a osvit i digitalni
tisk stoji dost penez. Kdyz si to udelam sam a vkladam spravne
konvertovane EPS a nastavim LeaveColorUnchanged, vim, co se stane. V
principu by vsak nemel byt problem integrovat do GS napr. knihovnu
LCMS.

> Jano Kula

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/