[cstex] Otázky zelenáče 2. díl

Jano Kula jano.kula at tiscali.cz
Tue Mar 27 15:31:07 CEST 2007

Zdenek Wagner wrote:

> U těch převodů si nejsem nikdy úplně jist, co s tím Distiller udělá.
> Mám raději programy, do kterých vidím.

> Ghostscript bitmapu zásadně nepřepočítává na jiné rozlišení, viz manuál.

To znelo tak rezolutne, ze me ani nenapadalo se do dokumentace podivat.
Predpokadam, ze oba mluvime o konverzi z PS|PDF do PDF.

Ve vychozim nastaveni ghostscript sice nic neprepocitava ale nasledujici
parametry prepocitani na jine rozliseni umoznuji:

DownsampleColorImages
DownsampleGrayImages
DownsampleMonoImages
ColorImageResolution
GrayImageResolution
MonoImageResolution

Viz: http://www.cs.wisc.edu/~ghost/doc/cvs/Ps2pdf.htm

Prepocitani rozliseni je mozne i z PDF do PDF.

gs -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=pdfwrite -sOutputFile="output.pdf"
-dDownsampleGrayImages=true -dGrayImageResolution=75 input.pdf

Otazkou zustava, co se deje mezi tim, jestli se interne PDF prevadi na
PS a zpet na PDF, nebo PDF zpracuje rovnou a jak je to takovy prevod
bezpecny. Na nahledy to jiste dostacujici bude.

Co asi opravdu nepujde je prepocitani do jineho barevneho prostoru, viz
manual. :)

Jano Kula