[cstex] \rewnewenvirnment{document}

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Mar 15 14:26:22 CET 2007

2007/3/15, Jan Karabas <janci at savbb.sk>:
> Dakujem za rychlu odpoved,
>
> Vas napad je najjednoduchsi mozny, asi je najjednoduchsie spracovat
> vsetky clanky oddelenie a cislo spojit pomocou pdfpages.
> Predpokladam, ze takto nejak vznika aj Zpravodaj. Ale trosku ma este
> trapi otazka, ako urobit TOC, tiraz, aktualnu obalku a pod, asi iba
> manualne alebo existuje na to nejaky sikovnejsi postup?

Zpravodaj tak nevznika, protoze clanek muze zacinat i uprostred
stranky. Automatizace skladani se pri pouziti pdfTeXu da udelat celkem
snadno pomoci nekolika maker:

1. Kazdy clanek se zpracuje samostatne, do pomocneho souboru se ulozi
pocet stran a makro pro zapis do \tableofcontents

2. Zpracuje se hlavni dokument, kde bude nastaveno pocatecni cislo
stranky pro cely casopis a clanky se budou vkladat napr. makrem
\insertarticle. Tohle makro vezme jako parametr nazev souboru s
clankem bez pripony. Provede 3 funkce:

a) nacte pomocny soubor prislusneho clanku, ciz ziska informace pro
\tableofcontents a pocet stran

b) s pouzitim pdfpages nacte clanek (mimochodem, pocet stran by se dal
zjistit i primo z vkladaneho PDF, takze by to nemuselo byt zapsano v
pomocnem souboru)

c) Z pocatecniho cisla a poctu stran predchozich clanku vypocte
spravnou pocatecni stranku clanku a vytvori novou verzi pomocneho
souboru, kde bude pridana odpovidajici definice (nebo jiny pomocny
soubor)

3. Zpracuji se znovu vsechny clanky samostatne, v pripade existence
krizovych odkazu dvakrat. Pokud je pocatecni stranka clanku v dalsim
pomocnem souboru, ktery nemusi pri prvnim zpracovani existovat, nacte
se pomoci \InputIffileExists

4. Zpracuje se znovu hlavni dokument, podle toho, jak je definovano
\tableofcontents, muze byt vyzadovan dvoji pruchod

5. Je mozne, ze kvuli krizovym odkazum na mensi cisla stranek pri
prvnim pruchodu se nekde posune strankovani. Je tedy mozne, ze bude
nutno vratit se na bod 3. To vse lze ale automatizovat. Ja opakuji
pruchody LaTeXem do doby, kdy dva po sobe jdouci pruchody daji stejny
MD5 z \jobname.aux a dalsich *.aux vzniklych z \include. Mozna se da k
automatizaci pouzit i latexmake.