[cstex] Plainovska makra s ConTeXtem ??

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Mar 15 10:55:21 CET 2007

2007/3/15, Jaroslav Hajtmar <hajtmar at gyza.cz>:
> Diky za odpoved.
> Zkusil jsem v makru, ktere pouzivam prejmenovat co se da ... bohuzel bez
> valneho vysledku.

> ! Missing \endcsname inserted.
> <to be read again>
> \relax
> \runheader ...xpandafter \ifx \csname e:\itemdata
> \endcsname \relax \expanda...
>
> \scanfirstline #1^^X->\scanheader #1;
> ^^X
> \scanbase ...r \scanfirstline \input #1 \relax ^^X
> \endhook \endgroup
> l.19 \scanbase zamestnanci.csv^^M
>
> ?

Tahle chyba obvykle znamena, ze se neco expanduje jindy, nez by melo,
takze TeX najde \csname, ale nenajde odpovidajici \endcsname. Muze to
byt treba tim, ze za \csname je neco, co expandovat nelze (primitiv),
nebo je nekde nevhodny pocet \expandafter.

BTW: Ja podobne vstupu prohanim jednoduchym skriptem v awku nebo
perlu, cimz dostanu pohodlne zpracovatelny TeXovy zdrojak. Obvykle to
bylo ve tvaru:

\def\jmeno{...}
\def\adrI{...}
\def\adrII{...}
\def\adrIII{...}
\def\mesto{...}
\def\psc{...}
\exec

Pak jsem jen vhodne nadefinoval \exec (a treba jsem mohl pomoci
vhodneho \if poslat dopis jen lidem, jejichz jmeno zacinalo pismenem
P)

A na zaver: Excel XP a novejsi umi exportovat soubor jako XML. Na
rozdil od CSV, kde muzete exportovat jen aktivni sheet, do XML
dostanete vsechny sheety. Vysledny XML ma vlastni jmenny prostor,
takze podle nej a jmena korenoveho elementu se da spolehlive
identifikovat. Na konverzi z takoveho XML do TeXu bych asi pouzil
XQuery.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/