[cstex] Velikost znaku v matematice

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Mar 15 10:33:45 CET 2007

15.3.07, Luboš Kloc <kloc at ipm.cz>:

> Dobrý den,
> myslím, že plain jako takový žádné nástroje pro hromadné změny fontů
> nemá (kromě zmíněných \mag nebo \magnification).
>
> Nicméně individuální předefinování základních rodin není
> podle mého názoru zas tak složité. Mám na to soubor
> mfonts12.tex. Přikládám, prostě si ho zkopírujte a podle
> potřeby změňte \magstep.

LaTeX dělá v podstatě totéž, jen je to před uživatelem ukryto. Pokud
se v \documentclass uvede 12pt, načte se soubor size12.clo, kde jsou
nadefinována makra \normalsize, \large, \small atd. V LaTeXu existují
ještě další makra pro práci s fonty, ale nebudu to rozpitvávat.
Plainista si může udělat soubory, které načte pomocí \input.

> S přáním všeho dobrého,
>
> Luboš Kloc

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/