[cstex] XeTeX: kompatibilita sazby s OTF bez TFM

Arnošt Štědrý stedry.arnost at gmail.com
Tue Mar 13 08:05:23 CET 2007

dobry den,

doporucu prostudovat dokumenty zde:
http://scripts.sil.org/svn-public/xetex/TRUNK/texmf/source/xelatex/unicode-math/
domnivam se, ale ze unimath ma zacit dobre fungovat az ve verzi: 0.997

klicovy je balik
http://www.ctan.org/tex-archive/macros/xetex/latex/euenc/(a
pochopitelne OTF verze LM:
http://www.ctan.org/tex-archive/fonts/lm/fonts/opentype/public/lm/)

arnost

po nainstalovani je pouziti takoveto:

\documentclass{article}
\usepackage[EU1]{fontenc}
\usepackage{lmodern}
\begin{document}
Testovaci text
\end{document}

Inspirovat se lze souborem:
ftp://tug.ctan.org/pub/tex-archive/macros/xetex/latex/euenc/test-eu1lm.ltx

arnost

On 3/2/07, Karel Piska <piska at fzu.cz> wrote:

>   Dobry den.

>   Tedy (budoucim) cilem programu XeTeX je sazet primo
> s OpenType fonty zcela bez pouziti TeXovych fontu.
>
>   Vsechny OpenType fonty museji byt `celociselne'.
> Tim myslim, ze hodnoty souradnic a take metrickych dat
> (sirky znaku a jine dimenze, kerningy, atd.) mohou
> nabyvat pouze celociselnych hodnot.
>   Ve smeru od OTF, ktery `celociselny' uz je, konverze
> do TeXovych metrik TFM by dulezite metricke udaje nemela
> zaokrohlenim zmenit, mely by tedy zustat beze zmen
> (aspon, kdyz se zachova souradnicovy system).
> [...]

Arnost Stedry