[cstex] Otázky zelenáče 2. díl

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Wed Mar 7 07:00:37 CET 2007

On Tue, 6 Mar 2007, Zdenek Wagner wrote:

> Zjistil jsem 2 veci:
>
> 1. Tiskl jsem PDF v Linuxu AR 7.0 na PS tiskarne HP LaserJet 4m a
> vytisklo se mi to presne tak, jak je to na obrazovce, tj. zadne sede
> stiny.

mne sa to tiez vytlacilo OK (teda bez sede) mam AR8 (WIN XP)

> 2. diagram.eps neni EPS. Chybi tam hlavicky, takze netusim, odkud
> vezme TeX rozmery. Ani ggv jej nezobrazi se spravnymi rozmery, protoze
> %%BoundingBox na zacatku neni. Zrejme jste to nejak znasilnil rucne. A
> protoze je ten soubor binarni, nelze se do nej jednoduse podivat.
> Mimochodem, podle mych zkusenosti ma dvips s binarnimi EPS casto
> problemy.

Mne ukazoval gsview spravne BB (mam verziu 4.7) aj sa to vytlacilo OK
(teda bez sede). Rozmery su 232.00mm x 56.60mm. Je to vsak cele binarne,
teda pravdepodobne aj ten BB je dajako binarne zapisany, teda TeX to
nemoze vidiet. Ked ale v gsview dam PS to EPS, tak potom uz bude v subore
aj ASCII zapis BB a TeX to nacita OK.

A aj ten *.bmp subor je OK.

> Zaver: v tomto pripade bych nejspis podezrival ovladac tiskarny,
> nektere ovladace se totiz nedovedou poradne domluvit s AR. Zkuste
> stejny PDF vytisknout jinde.

To kludne moze byt. Ja mam tiez taketo skusenosti. Na jednej tlaciarni OK,
na druhej je dajaka galiba. V tomto momente ma napada. Raz kolega
pripravil poster v PS. U nas vsetko OK. Poslal to do USA a tam to tlacili
na inej tlaciarni - vysledok bol velmi zly. Nakoniec sme zistili, ze ta
tlaciaren v USA nepoznala (alebo zle interpretovala) prikaz setlinecap.

Ja som sa davnejsie tiez boril s ciernymi ciarami na okrajoch, sedymi
podkladmi etc.

Zdravim
Ladislav Bitto