[cstex] OT: svehlave programy (Otázky zelenáče 2. díl)

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Mar 6 11:16:53 CET 2007

Zdenek Wagner wrote:

> Ono to neni jen v AR. Kdyz se ve Photoshopu vytiskne TIF se
> zapomenutou pruhlednosti, taky jsem misto pruhledneho dostal cernou.
> Kdyz to vytisknete inkoustovkou na drahy fotograficky papir, tak to
> dost nastve.

To ano, ale zapomenutou pruhlednost lze pokladat do jiste miry
za chybu uzivatele. Horsi jsou programy, ktere si mysli ze jsou
chytrejsi nez uzivatel a nedaji si to rozmluvit.

Nedavno jsem takto zbytecne potiskl asi dvacet fotopapiru.
Chtel jsem vytisknout fotografii, ktera mela horni cast ciste
bilou (byla tam prosvetlena mlha). Driver HP Photosmart
pri tisku povazoval tu bilou cast za okraj a cely obrazek
posunul vzhuru, ve svem "preview" okne to ovsem neukazal.

Jedinym resenim se nakonec ukazalo dokresleni tenke cerne
linky do horni hrany fotografie (pri tisku se ztratila v hrane orezu),
teprve pak to tisklo to, co to
zobrazovalo v preview.

To je presne typ chovani, ktery oznacuji za zlocinny.

S pozdravem,

Lubos Kloc