[cstex] Pomlčková dilema

kosik at fiit.stuba.sk kosik at fiit.stuba.sk
Sat Mar 24 18:12:10 CET 2007

Priatelia,

Vedel by mi niekto fundovane poradiť, či tie pravidlá ohľadom znakov
- hyphen
- en-dash
- em-dash
- minus sign
majú byť bez otáľania aplikované aj na texty, ktoré sa sádžu na
Slovensku (v prípade, že tie texty sú po anglicky (resp.
skoroanglicky, ako to už býva))? Totiž, aj v anglických textoch sem-
tam vidno, že sa miesto em-dash-u (bez medzier okolo neho) použije en-
dash (s medzerami).

V tomto článku
http://bulletin.cstug.cz/pdf/bul944.pdf
(po česky, zaujímavý) je dokonca em-dash s medzerami okolo neho. Takže
mám vtom riadny guláš. Ak v tom má niekto jasno, tak mi prosím
poraďte.

Ďakujem
--
Matej Košík