[cstex] \rewnewenvirnment{document}

Jan Karabas janci at savbb.sk
Thu Mar 15 12:46:38 CET 2007

Dobry den,

pripravujem class pre sadzbu matematickeho casopisu, pricom by som
chcel zmenit chovanie prostredia 'document' tak aby fungovalo v dvoch
modoch:

A) v autorskom modu by sa spraval ako normalny 'document' LaTeX-u, az
na to ze by na titulnu stranku clanku pridal datum revizie a
upozornenie, ze dany clanok je rukopis, pripadne niekolko dalsich nie
zavaznych cinnosti

B) v mode pripravy casopisu by musel vykonat viacero dalsich funkcii:
	1) najst dalsiu neparnu stranu na sadzbu uvodnej strany clanku
	2) vynulovat vsetky countre a referencie predchadzajuceho clanku
	3) zrusit vsetky uzivatelske makra a prostredia z predchadzajuceho
clanku
	4) zaviest novu polozku v TOC

Predpokladam, ze tento problem sa da riesit aj inak ako
predefinovanim prostredia 'document', ale chcem co najviac
zjednodusit pripravu clankov pre autorov - aby sa nemuseli
preorientovat na nejake specialne prostredia a prikazy pri pisani
clankov do nasho casopisu. Navyse chcem zjednodusit aj nasledne
zostavenie celeho casopisu zo zdrojovych kodov rukopisov.

Samozrejme, ratam s tym ze to nebude ake jednoduche, preto uvazujem
este nad riesenim ze zadefinujem niekolko prostredi asi v takomto style

\documentclass{myclass}
\begin{document}
	\begin{paper}
		\begin{mydefs}
			... tu bude moct autor definovat svoje nie velmi zlozite makra a
skratky....
		\end{mydefs}
		\begin{frontmatter}
			....udaje o clanku, abstrakt......
		\end{frontmatter}
			.....clanok
	\end{paper}
\end{document}

Ja by som pri sadzbe len zapoznamkoval prostredie 'document' a sadzal
by sa cely casopis, pricom jednotlive clanky by boli do casopisu
vlozene napr. pomocou \include. Myslim ze druhe riesenie je asi
rozumnejsie, len neviem, ako zadefinovat korektne prostredie 'mydefs'.

Privitam kazdu odpoved, radu alebo kusok kodu. Bohuzial, zatial som
vzdy vystupoval ako autor a v role zostavovatela casopisu  je
potrebne riesit ulohy, na ktore moje LaTeXove skusenosti nestacia.

Vopred dakujem za ohlasy

JK

     Jan Karabas (J\'an Karab\'a\v s)
     Science and Research Institute