[cstex] prosba o radu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Jul 20 10:47:59 CEST 2007

19.7.07, Stanislava  Dvořáková <stanadvor at centrum.cz>:
> Dobrý den.
>
> Prosila bych o radu. S kolegyní sepisujeme příklady do lineární agebry pro studenty. Chtěla jsem připavit příkaz \vektor pro zápis vektorů. Takový, aby automaticky mezi složky vektoru vkládal ";" a vektor ohlaničil závorkami. Navíc bych tento příkaz chtěla mít universální, tzn. pro 2 až 6ti složkové vektory (počet složek můžeme klidně zadávat). Ať to zkouším, jak zkouším, vše mi píše o jeden ";" navíc.
>
> Děkuji za pomoc a radu.
>
> Stáňa Dvořáková

Myslíte něco jako tohle?

\documentclass{article}
\def\vektor#1{\ensuremath{(\slozka#1 {} \konec)}}
\def\slozka #1 #2 \konec{#1
    \ifcat$#2$\def\next{}\else
    ; \def\next{\slozka#2 \konec}\fi
    \next}

\begin{document}

\tracingcommands 2 \tracingmacros 2

\vektor{a_1 a_2}

Test vektoru \vektor{a b c} v odstavci

\begin{equation}
\vektor{a_1+b_1 c_{1}^{2} \cos\phi{} \alpha-\beta^3}
\end{equation}

\end{document}

Složky vektoru se oddělují mezerami, proto musí být za \cos\phi prázdné závorky

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/