[cstex] OT: Re: serial o ConTeXtu + Win vs. Linux (fwd)

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Jan 31 13:32:03 CET 2007

2007/1/31, "Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." <lpr at pontex.cz>:
> ... Už jsem to v tomto threadu jednou zmínil, takže se budu opakovat -
> co konverze z (La)TeXu do .rtf? Na sourceforge existuje projekt
> LaTeX2rtf - viz http://latex2rtf.sourceforge.net. A .rtf je *textový a
> dokumentovaný* formát, který by měl zvládat i OO i Word.

Jenze tohle konvertuje podmnozinu, podle zminene WWW stranky
(precisely: the text and a limited subset of LaTeX tags). Kdyz si
nadefinuji vlastni makra, mam smulu. A dokument bez definice maker
delam jen tehdy, kdyz ma rozsah nekolika radku. To vsak mnohem
rychleji prenesu z vimu do OOo pomoci copy&paste. Zvladne to tedy ne
LaTeXovy dokument, ale dokument pripraveny specialne pro prevod do
RTF. Naproti tomu tex4ht vychazi z toho, ze kazde makro se nakonec
prevede na nejake primitivy, nekde na pul cesty jsou standardni
LaTeXova prostredi. Tomu vsemu se priradi vhodne modifikovane
definice, ktere do DVI zapisi hromadu ruznych \special. Ty jsou pak
interpretovany dalsim programem. Nevadi tedy, kdyz si nadefinuji
vlastni makra, o nichz tvurci tex4ht nic nevedi. Da se to zborit jen
tim, ze si predefinuji TeXove primitivy (to asi stejne nedopadne
dobre), nebo interni makra systemu tex4ht.

Ostatne, kdybych predem vedel, ze mam vytvorit dokument ve formatu RTF
a nemel OOo ani jiny podobny klikaci nastroj, napsal bych to radeji v
DocBooku a pouzil vhodny procesor formatovacich objektu, protoze pro
DocBook je to jiz udelane a funkcni.

> Zdravím
>
> Lukáš Procházka

Zdeněk Wagner