[cstex] OT: Re: serial o ConTeXtu + Win vs. Linux

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Wed Jan 31 06:58:38 CET 2007

Zdravim,

On Tue, 30 Jan 2007, Petr Olsak wrote:

> Ja mam na pocitace zase jiny nahled: snazim se videt v kazdem pouzitem
> programu filtr s presne definovanymi vstupy, presne definovanymi vystupy a
> jedoznacne definovanym algoritmem, co to dela. Jakesi graficke parady me
> akorat rozptyluji.

Ja sa s TeXom borim uz 18 rokov. Viem o nom strasne malo. Da sa povedat,
iba to co potrebujem. Ale to chcem vediet od a po z. Clovek by sa mal ucit
cely zivot, ak prestane je koniec. TeX Vas nuti ucit sa, vediet cosi. Dedo
Donald nam to vsetko umoznil - zadarmo, z presvedcenia, ze to dokazeme,
budeme taki mudri, ze to zvladneme. Je to len na nas. Chce to sive bunky,
cas, inteligenciu, pokoj duse, lasku, mier, pochopenie.

WORD mi uz doslova ide na nervy. Bohuzial musim(e) v nom pisat. Tie
posledne vyplody (vseliake formulare so zabezbecenymi bunkami, boxami
etc.) je uz fakt katastrofa. Clovek si pritom pripada, ako totalny idiot.
Kazdy krat je to ine, div ze uz nechcu, aby sme to vyplnovali presne o
8 hodin 45 minut a 33 sekund. Ako som uz v vcera pisal, jedno z najvacsich
sklamani pre mna tu na akademii bolo, ked pred 12-13 rokmi sa rozhodli, ze
"oficialny komunikacny protokol" bude WORD.

Vo WORDe som sa naucil jedine nadavat a klikat (MS s tym ide na bubon,
vsak to zvladne aj dieta v predskolskom veku) - ano maju pravdu, nadavat a
klikat sa nauci jedna radost.

Mal som malu dusicku, ze som nechtiac rozbehol takuto rozsiahlu diskusiu
OT. Ako vsak citam (dnes rano mi to trvalo, mam dojem ze niektori pracuju
aj v noci), aj ja si myslim, ze to vobec nie je OT.

Mozno, ze sa to casom otoci, pan Olsak bude mat pravdu. Nesmieme dovolit,
aby sa z nas stali klikacie opice. Je to len na nas. Pozrite sa hocikde,
vsade z Vas maju blazna (lekari, politici etc.) - samozrejme, ked
pouzijete tvrdu latku (peniaze) - sezam sa otvori.

Ak bude ta moja tabulka hotova, dam to k dispozicii, chcem verit, ze ma
nevysmejete - ta tabulka sa zaklada na prirodnych zakonoch, takze sa to
neda len tak odignorovat.

Zdravim
Ladislav Bitto