Seminar LaTeX - ziadost o podklady

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Wed Jan 10 06:57:24 CET 2007

Zdravim,

On Tue, 9 Jan 2007, Jaroslav Matej wrote:

> Dobry den,
>
> V ramci 'boja' o znizenie podielu vyuzivania MS Wordu na publikacnu

to je dobry napad. Aj ja idem nieco take robit, zhodou okolnosti hned
zajtra 11.1.2007 o 10.00 hod. Zda sa mi, ze ten podiel sa bude velmi
pomalicky znizovat. Videl som najnovsie pececko svojho syna (ten ich
ma aj 10). Vzdy musi mat najnovsie nieco. Nemusite hadat, aky operacny
system tam je. No WIN XP. Ma to vsak len rozmer 9x11x3 cm (a zhruba
25dkg). Je to spickovy mobil, spickovy fotak a kamera - plus pocitac (a
neviem este co). LINUX tam nedate, aj keby ste chceli. Je to tam zrejme
vsetko napalene. Funguje tam WORD, EXCEL, OUTLOOK uplne perfektne.

> cinnost, diplomovky a ine prace, som sa rozhodol usporiadat seminar o
> LaTeXu (na TU Zvolen). Zameranie by malo byt najma na zakladne
> predstavenie systemu. Chcem Vas poprosit o Vase, v minulosti pripravene,
> ak mate, prezentacie systemu, ktore si prip. upravim, resp.
> odprezentujem nezmenene (ak prilis neprekrocia moju uroven znalosti).

Ja chcem to iste dosiahnut, co Vy, ale uplne opacne. Ludia sa az na konci
dozvedia, ze to co som im vykladal bolo urobene v PDFLateXu. Ked ich pride
aspon desat, bude to pre mna velke prekvapko. Chcem im nieco vykladat
o moznostiach animacie v PDF dokumentoch. O TeXu ako takom tam padne iba
par slov (mohol by som rozpravat aj hodiny aj tak by som nepovedal viac).

Podstatny je ten rozdiel. V TeXu citit akysi duch DEKa. Je to
spolocenstvo, kde ma kazdy k dispozicii (zadarmo) aj tu najtajnejsiu
tajnost. Mate k dispozicii cca 20GB suborov. Je to nieco take, ako by malo
fungovat ludstvo. Ako jedna rodina. Mame spolocnu matku (Zem), ale
spravame sa, ako keby sme sa chceli vyvrazdit. Je velmi smutne, ze na
prvom mieste (co sa tyka ziskov) je zbrojarsky priemysel a hned za nim
priemysel, ktory vyraba produkty so strasnym menom - antibiotikum.

WORD mate za peniaze (nemale), vlastne sme vyuzivani k zisku. Napriek tomu
maju najvacsi strach z toho, ze svet ziska zdrojove kody WORDu a etc.

Co tam zajtra poviem, mam iba v hlave. Program je nizsie. Ak mate zaujem,
mohol by som potom urcite veci dat na FTP server. Mozno by ste potom
mohli par slov vymysliet na zaklade toho, co tam uvidite.

Text pozvanky, rozposlem to az po tomto maile pre cstug. Uputavku
pre mojich kolegov som uz rozposlal pred vianocami (bez terminu).

Mili kolegovia,

      pozyvam Vas na prednasku o moznostiach animacie v PDF dokumentoch

miesto:         Zasadacka FU SAV, II. posch., cd. 295
datum a cas:  11.1.2007 o 10.00 hod.
trvanie:      cca 40 min.
prednasajuci: Ladislav Bitto, GFU SAV

program: uvodnicek, co je to PDF, vektorova animacia, rastrova animacia,
ako to funguje, ako to vlozit do dokumentov napisanych v roznych programoch
(WORD, LaTeX etc.), ako to funguje vo FORTRANe, ako to prepisat do inych
jazykov, ako vytvorit za 10 sekund vyse 300 obrazkov, ovladace animacie,
ukazka jednoduchych, zlozitych a aj mohutnych animacii.

Tesi sa na Vasu ucast
                         Ladislav Bitto
                         geoflabi at savba.sk