ConTeXt pro zacatecnika...

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Mon Jan 15 11:44:57 CET 2007

Dobry den.
Prosim o radu tykajici se instalace ConTeXtu. Trochu jsem googloval ale
nesehnal jsem nic co bych potreboval, proto se obracim na konferu.
Mam jiz delsi dobu dobre fungujice instalaci TeX Live na niz provozuju
vetsinou plain a pdfplain...
Potrebuju ovsem ted zacit delat jednu vec na kterou by se asi nejlepe
hodil ConTeXt. Procetl jsem si par clanku a hlavne vyborny bulletinovy
prispevek pana Kvasnicky s tim, ze se do toho znovu pustim...

ALE...uz asi pred rokem jsem se ho pokusil jednou instalovat, ale asi
jsem neco udelal spatne a vubec mi to nefungovalo ... jen jsem pak
pracne promazaval nepotrebne veci. Uz jsem zjistil, ze asi nejlepe je
stahnout veci mirroru http://mirror.contextgarden.net/download-1.htm,
nebot pristup na originalni misto
http://www.pragma-ade.com/download-1.htm je z nejakeho duvodu neunosne
pomaly.
Kdyz jsem se tam ale probiral tim co mam stahnout tak jsem byl na
rozpacich ... mam WinXP Pro a ted se rozhoduji :

Mam stahnout "minimal CONTEXT binaries (windows) nebo stand-alone
CONTEXTediting environment (windows)? Jaky je mezi tim rozdil?
V minimalni distribuci je jeste  CONTEXT for MSWINDOWS a CONTEXT as
environment. Navic se tam pise, ze : You need to install Perl, Ruby and
GhostScript first... To sice mam ale jako soucast TeX Live, ale na tom
jsem si zrejme posledne vylamal zuby, kdyz se me to nepodarilo asi nejak
propojit a dat dohromady a nerad bych obe distribuce navzajem promichal ...
Navic mam predstavu, ze budu k praci uzivat jiz uzivany editor PSPad,
takze bych nerad instaloval dalsich X nepotrebnych kramu a veci (i kdyz
mista na disku mam dost a tak to neni zasadni podminkou).

Poradte, prosim, zacatecnikovi nejaky zdroj resp. radu jak to co
nejlepe  a nejjednoduseji udelat aby to fungovalo a pritom jsem si
"nanaboural" nebo "nezasvinil" svoji stavajici uzivanou distribuci TeX
Live. Jde udelat instalace nejak jednoduse abych nemusel pracne
konfigurovat, nastavovat systemove promenne (coz bych asi zvladl ale
nerad..) a pritom to potom chodilo a rozumne podporovalo sazbu ceskych
textu?

Diky vsem za pochopeni a za pripadne rady..

Jarda Hajtmar