[cstex] Xe(La)TeX – čeština v záložkách a balíček microtype

Arnost Stedry arnost at cs.cas.cz
Mon Feb 26 11:15:07 CET 2007

dobry den,

o HZ a mikrotypografii psal jiz jano, ohledne zalozek -- mne pri nastaveni:

usepackage[colorlinks,urlcolor=blue]{hyperref}
%% setup for hyperlinks and pdf-tricks
\hypersetup{%
       colorlinks=true,
       linkcolor=blue,
       anchorcolor=black,
       citecolor=black,
       filecolor=blue,
       menucolor=black,
       pagecolor=black,
       urlcolor=red,
       bookmarks=true,
       bookmarksopen=true,
       bookmarksnumbered=false,
       pdfpagemode=UseOutlines,
       pdfnewwindow=true,
       pdftitle={  pokysny dokument},
       pdfauthor={arnost},
       pdfsubject={ },
       pdfkeywords={ },
       pdfview={FitH},
       pdfstartview={FitH},
       pdfstartpage={1}
}

vsechno aspon v kpdf  a evince funguje spravne, jak to vypada v akrobatu
netusim (mam x86_64 a nepovedlo se mi jej nainstalovat)

klicove je asi toto:

(/usr/local/share/texmf/tex/xelatex/hyperref.cfg
File: hyperref.cfg 2006/06/07 v1.2b hyperref configuration of XeTeX
)

pricemz xetex pouziva pro hyperref driver  hdvipdfm (podobne je tomu i
baliku graphicx)

arnost

On 2/23/07, Michal Růžička <xruzick7 at fi.muni.cz> wrote:

> Dobrý den,
>
> nainstaloval jsem právě nový TeX Live 2007, a protože obsahuje XeTeX (o
> kterém
> jsem slyšel spoustu pěkných věcí) ve verzi pro Linux a dokonce i pro
> Windows,
> rozhodl jsem se ho vyzkoušet. Možnosti zmíněné např. v prezentaci
>
> http://scripts.sil.org/cms/scripts/render_download.php?site_id=nrsi&format=file&media_id=xetex_intro_slides&filename=xetex-intro-slides.pdf
> vypadají skutečně pohádkově.
>
> Velmi mě potěšilo, že XeLaTeX pod Linuxem pracuje skutečně bez problémů
> [...]

Arnost Stedry
Ustav Informatiky AVCR