[cstex] novy listserver

Martin Bily bily at fel.cvut.cz
Fri Feb 16 18:11:15 CET 2007

Dobrý den,

dovolím si v tomto mailu reagovat na několik dnešních příspěvků
týkajících se listserveru.

Ano, toto zaniklo. Gopher z nostalgie nechávám běžet. Možná do něj někdy
vložím nějaký jiný obsah, aby si pamětníci mohli připomenout jeho podobu
a funkci.

> Da se to doklikat podle informace, kterou vsichni clenove listu
> dostali po prechodu na novy system. Nyni je to na
> http://lists.felk.cvut.cz/pipermail/cstex/

Přesně tak, děkuji. Dostanete se tam i z http://lists.felk.cvut.cz
Jde o listserver zvaný mailman, standardní instalace. Ještě bych rád
přidal i vyhledávání v archivu, rovněž nějakým prefabrikovaným nástrojem.
Možná ale bude rychlejší Google. Už tento archiv objevil a čte si v něm
poměrně intenzivně.

> Zdá se mi, že v těch textových verzích ke stažení je nějaká pomršená
> čeština, jako kdyby papermail byl nastaven pouze na ASCII. Šlo by to
> prosím opravit?

To nevím. Pošlete mi prosím URL nějakého takového příspěvku. Může zde
být několik příčin: V počátcích existence konference nebyly MIME
informace o češtině a dalších náležitostech do archivu vůbec vkládány.
Později začaly být ukládány, ale je možné, že byly chybně nastaveny už u
odesilatele. Je rovněž teoreticky možné, že nějakou chybu dělá nový
listserver. To by znamenalo počkat si na jeho novou verzi, která by to
případně řešila.

Závěrem mám prosbu na účastníky, kteří nás sledují přes news system.
Směr z konference do news funguje bez problému. V opačném směru ale
nelze nastavit, aby se příspěvky akceptovaly jen od lidí, kteří jsou v
konferenci přihlášeni. (Nebo jsem nepochopil, jak to udělat) Protože z
news přichází hodně spamu, tak všechny příchozí zprávy z news ručně
moderuji. U příspěvků z news se tedy může stát, že se do konference
dostanou se zpožděním několika hodin až dní. Proto moje prosba a
doporučení je, abyste příspěvky zasílali raději mailem. Stačí se do
konference přihlásit a nastavit si příznak NOMAIL. Děkuji.

S pozdravem,
  Martin Bílý, listmaster