[cstex] pokus o verbatim s rozlisenim "par" a "endline"

Pavol Kucerak kucerak at centrum.sk
Mon Feb 5 15:16:18 CET 2007

>2007/2/5, Pavol Kucerak <kucerak at centrum.sk>:
>2007/2/5, Zdenek Wagner
..
>Asi bych doporucil studium latexoveho balicku fancyverbatim.

..
>TeX dokaze hodne, ale kdyz bych bral texty z ruznych zdroju, asi bych
>si udelal preprocesor v nejakem skriptovacim jazyce. Hodi se napr.
>perl nebo python. Pokud je webova stranka v XHTML, slo by to
>predzpracovat pomoci XSLT. Dokonce jsou knihovny i na zpracovani HTML
>pomoci XSLT. Nevzpomenu si na jmeno, ale jednu z nich najdete na
>strankach procesoru XSLT Saxon.

Vdaka za informacie. Mozno nieco z nich vyuzijem.
Sam som kedysi skusl nejaky *jednoduchy* preprocesor
v jazyku C, teraz by som mozno vyuzil awk,
a skusal som aj htm2tex, kde som navrhol dorobit
spracovanie <div>, ktore tam nebolo. To o com ste pisali
este nepoznam.

Ale odpoved som ocakaval skor od pana Olsaka,
kedze napisal TexBook naruby, pokladam ho asi za
najvacsieho odbornika na plain v nasich koncinach,
co ale mozno znamena ze je aj najviac zaneprazdneny.

Odpoved je mozno aj priamo v knihe, ale neviem ju najst.
Asi sa uspokojim s tym ze to funguje a ze tomu celkom
nerozumiem.

Ale uz som to tusim nasiel.
TexBook naruby, str. 13,
cast 1.2. Input procesor,
2. Úprava konce rádku.

Ak dovolite, uvediem tu text.

"Input procesor postupne nacítá rádky textu ze vstupního
souboru tak, jak je tento pojem definován v použitém
operacním systému. Pak provede prípadné prekódování
do ASCII a odstraní prípadnou znacku konce rádku
definovanou systémem. Dále odstraní z konce rádku (tedy
zprava) všechny prípadné mezery (ASCII 32, nikoli
token mezera) až po první znak, který není mezerou."

Tak tu je odpoved. Dakujem.
To by ale znamenalo, ze ak na riadku za medzerami alebo
medzi nimi bude tabelator, alebo len jeden samotny tab.,
tak priklad nebude fungovat.
Je to tak, prosim? A co by sa dalo robit, aby aj potom
na takom riadku bol prechod na novy odstavec uvedeneho
verbatim prostredia. Asi by sa musel pred spracovanim
TeXom tab. nahradit medzerami.

Prosim o vyjadrenie.
Vdaka.

P.Kucerak