[cstex] pokus o verbatim s rozlisenim "\par" a "\endline"

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Feb 5 11:36:57 CET 2007

2007/2/5, Pavol Kucerak <kucerak at centrum.sk>:

> No, ide mi o to, aby bol rozliseny prechod na novy riadok
> a novy odstavec, nieco ako v html <br> a <p>, s tym, ze :
> znak novy riadok -> <br> alebo \newline...
> prazdny riadok -> <p> alebo \par.

Porad jeste neni uplne zrejme, co ma byt na vystupu.

> Je to dobre na to, aby som mohol pouzit osetrenie parchantov
> v takomto texte bez jeho preformatovania okrem zalomenia

Podivejte se do TBN na algoritmus strankoveho zlomu. Az pochopite, kde
ma smysl \penalty, zjistite, ze to s tou automatikou ve verbatim-like
prostredi nebude tak jednoduche. Kdyz jsem potreboval nalamat na
stranky tisicistrankovou strukturovanou tabulku, kde bylo zadouci
obcas radeji nechat misto na strance dole, nez zlomit substrukturu
kratce pred koncem, dalo mi to dost prace. Vzniklo asi
dvacetistrankove dokumentovane makro (ale je v nem osetrovano i
nastaveni konstatni sirky sloupcu, protoze longtable ani supertabular
uplne nevyhovovaly).

> dlhych riadkov, aj ked mozu byt pochybnosti o zmysluplnosti
> takehoto niecoho. Ide mi o spracovanie textov z roznych
> zdrojov, ktore neboli pisane pre TeX, bud je to obyc. text
> (z manualov, howto..) alebo "copy and paste" z internetu
> a pod.
> Samizrejme ze bude treba osetrit aj ostatne spec. znaky
> a mozno este nieco; chcel by som mat moznost pouzit tuto
> konstrukciu aj pre "ne - \tt" fonty.

Asi bych doporucil studium latexoveho balicku fancyverbatim.

> Ospravedlnujem sa ak to je dehonestacia TeXu, robit takuto ulohu,
> ktora sa da mozno riesit ovela jednoduchsimi programami,
> ale neviem ktorymi. Asi mam taku minimalisticku uchyku.
> Ale paci sa mi ze Tex dokaze riesiet aj vselijake
> specialne ulohy.

TeX dokaze hodne, ale kdyz bych bral texty z ruznych zdroju, asi bych
si udelal preprocesor v nejakem skriptovacim jazyce. Hodi se napr.
perl nebo python. Pokud je webova stranka v XHTML, slo by to
predzpracovat pomoci XSLT. Dokonce jsou knihovny i na zpracovani HTML
pomoci XSLT. Nevzpomenu si na jmeno, ale jednu z nich najdete na
strankach procesoru XSLT Saxon.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/