[cstex] OT: Re: serial o ConTeXtu + Win vs. Linux (fwd)

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Thu Feb 1 06:43:29 CET 2007

Zdravim,

On Wed, 31 Jan 2007, [UTF-8] Luboš Kloc wrote:

> Jenze RTF je dnes vicemene mrtvy format, zahuben samotnym MS jako
> neprijemna otevrena konkurence "jejich" formatu DOC.

Asi mate uplnu pravdu. Ja som po tej sprave (pred 12 rokmi - ze mame
komunikovat s WORDom) aj tak pisal takmer vsetko v LaTeXu a potom som to
prekodoval do WORDu - pomocou RTF. Na to som si vytvoril vlastny program
a tabulku (cca 500 riadkami - prevodne kody). Islo to celkom fajn, lebo
som vedel ako pisat v LaTeXu, aby sa mi
to presne prekodovalo do WORDu (niektori z tejto konfery si to aj
stiahli). Vedel som prekodovat aj matematiku (jednoduchu).
Prekodoval som tak velke mnozstvo suborov v pohode. Ako vsak zacali
vytvarat zabezpecene bunky, oramovane strany (v nom plno boxov) etc.
tak som to "zabalil" a zacal som to pisat tiez vo WORDe.

> Takze MS-Word ho zvlada jen se (zamernymi) obtizemi.

Yes (a tym padom aj my).

> Videl jsem celkem jednoduche dokumenty v RTF, vytvorene v
> jine verzi Wordu, ktere pri pokusu o nacteni spolehlive zborily cely
> MS-office.

Ja som videl padat v tom samotnom. Ulozim subor, pridem rano, otvorim,
obrazky fuc, tym padom vsetko ine etc. A mame o zabavu postarane.

> Tudy cesta nejspise nepovede, je potreba se zamerit na mezinarodne
> standardizovane formaty OD* a obecněji XML.

Yes. Dufam, ze WORD nikdy nebude medzinarodny standard. Pred rokmi som
kdesi zachytil formulku: WIN a OFFICE maju zhruba 60000 chyb, z toho je
cca 20000 vaznych. Medzitym vysiel WIN XP a ten je celkom v pohode, za tri
roky nanho nemozem povedat ani mekke n. Nespadol mi ani raz a ide mi PC
vlastne bez vypnutia (iba sem tam ho vypnem na dlhsi veekend).

Zdravim
Ladislav Bitto

S pozdravem,

Lubos Kloc