[cstex] OT: Re: serial o ConTeXtu + Win vs. Linux (fwd)

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Thu Feb 1 01:13:23 CET 2007

Dobry den.
To asi vyzaduje jednu jedinou vec: nebat se "diskriminovat" (abych
pouzil ten termin co uz tu jednou zaznel) studenty resp. diplomanty,
resp. atd.
At mi nikdo nerika, ze kdyz je predem dany LaTeXovy sazeci styl s
preddefinovanymi nalezitostmi, tak by to byl nejaky problem...
Myslim, ze i pro ty studenty by to bylo nakonec snazsi, byt by to mozna
na zacatku tak nevypadalo ... Navic, kdyz se udela radna dokumentace k
tomu stylu ....
Vsak oni by si s tim nakonec studenti nejak poradili a z toho wordu by
jeste nakonec radi pres clipboard zkopirovali ty veci do LaTeXovskeho
dokumentu a "ostylovali" to.. Myslim ze v dnesni dobe by ani nikdo
nemohl nic namitat, ze neumi LaTeX nainstalovat atd... Pred nejakou
dobou jsem zkousel TeX on Web na http://tex.mendelu.cz/ ktera po uploadu
TeXoveho zdrojaku na server vygeneruje postscriptovy nebo PDF dokument
i naprostemu laikovi, ktery by se seznamil jen s nejakymi zakladnimi
vecmi potrebnymi pro uspesny preklad zdrojaku ...
Ale to je asi jen idealisticka predstava ... ve skutecnosti je asi
jednodussi a min konfliktni nechat to "nediskriminacne" plavat, at si s
tim kazdy poradi jak umi ...

Jarda Hajtmar