[cstex] Vyska parboxu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Aug 8 11:45:55 CEST 2007

2007/8/8, MartinJerga at gmail.com <MartinJerga at gmail.com>:
> dobry den,
> Chcel by som vas poziadat o pomoc. Potreboval by som zistit vysku
> parboxu s textom. rozmyslal som nad tym ze by som to zabalil do hboxu
> a z neho tu vysku vycital.
>
> \newlength{\vyska}
> \newbox\tabulka
> \setbox\tabulka=\hbox{\parbox{8cm}{
> Lorem ipsum dolor sit amet,
> consecte lis a risus sed ante rhoncus ultriciefaaaa
>  orem ipsum dolor sit amet, consecte lis a risus sed ante rhoncus
> ultriciefaaaa
>  orem ipsum dolor sit amet, consecte lis a risus sed ante rhoncus
> [...]
To vypada na chybu nekde jinde, nemate napr. predefinovane \vyska na
neco jineho? Prikaz \showthe\vyska by mel vypsat hodnotu v pt, zkuste
to hned za \setlength a pak pred pouzitim.

Mimochodem, \parbox je v podstate \vbox, takze by stacilo:

\setbox\tabulka=\vbox{\hsize=8cm ....}

Nezapomente, ze ten box ma nejen vysku (\ht\tabulka), ale i hloubku
(\dp\tabulka). Box potpom pouzijete bud pomoci \copy\tabulka (zustane
stale ulozen), nebo \box\tabulka (registr \tabulka ze vymaze), nebo
\unvbox\tabulka (rozlozi se na vertikalni seznam). LaTeX ma i sva
makra na praci s boxy (viz The LaTeX Companion nekde u konce), ale ja
radsi pouzivam primo TeXove primitivy.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/