[cstex] Problém s mezerou za ť a ď s různými fonty (URW Utopia a URW Garmond)

Frederick Rooks fredrooks at gmail.com
Sun Aug 19 19:20:11 CEST 2007

Dobrý den,

potýkám se se sazbou ť a ď. (jako
http://usenet.jyxo.cz/cz.comp.cstex/0605/mezera-navic-za-pismenem-s-hackem.html).
Za ť a za ď je mezera, jakoby měly ty fonty špatnou metriku. Používám
pdflatex v Texlive 2005 z repozitářů Ubuntu 7.04, balíček pana Wagnera
(http://icebearsoft.euweb.cz/tex/csh_babel.php) a fonty Adobe Utopia z
CTAN.  Totéž dělá URW Garamond, Palatino, Times a další. S Computer
Modern problém není. Znamená to, že všechny tyto fonty mají špatnou
metriku, a měla by se žádat náprava? Nebo je chyba u mě? Omluvte je-li
tato otázka hloupá, ale je to první český text obsahující ť uprostřed
slova, který v LaTeXu sázím. Jedná se o slovo šťovík, které se v
diplomce mojí mladé vyskytuje asi 100 000 000 krát. Computer Modern
nechci použít, protože na laserové tiskárně nevypadá moc dobře. Pro
nejhorší mám připraven následující příkaz (+ varianty pro skloňování):
\newcommand{\stovik}{šť\kern-0.17em o\-vík}.

Předem díky za odpověď či komentář,

Fred Rooks

Úryvek ze záhlaví:

   \documentclass[10pt,a4paper]{book}