[cstex] mftrace a diakritika

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Apr 20 11:41:58 CEST 2007

20.4.07, Miroslav Fikar <miroslav.fikar at stuba.sk>:
> On Fri, 20 Apr 2007 11:07:01 +0200
> U nas sa najcastejsie problem s fontmi riesi obrazkami v
> eps a neskorsou nahradou jednoduchych textov v obrazkoch
> skutocnymi pomocou balika psfrac. Tak su fonty rovnake a
> obrazok moze byt jednoducho zmeneny napriklad do ineho
> jazyka pri preklade latexom.
>
> Nevyhodou ale je, ze treba pri vytvarani obrazku mysliet
> na to, ake miesto bude asi skutocny text zaberat (napr.
> matematicky text).

Ja jsem podobne problemy resil tak, ze jsem obrazek udelal bez popisu
a texty jsem pak doplnoval az v LaTeXu v prostredi picture nebo
pspicture. Jinak, prevodem cmr11 na TTF skutecne znaky s diakritikou v
pricipu dostat nemuzete, protoze v tom fontu nejsou. Pokud pouzivate
cmr11 v pdflatexu pro cestinu, pak mate diakritiku usazenou osklive a
nedeli se spravne podle ceskych vzoru deleni. Na to potrebujete bud
csr11 nebo lmr11, pripadne EC fonty. Pouziti TTF ci OTF varianty LM
fontu je tedy nejlepsi reseni. Pokud pouzijete kodovani T1, staci do
dokumentu pridat \usepackage{lmodern} a mate LM fonty defaultne. Pokud
pouzijete kodovani IL2, pak pomoci lm-rep-cstext.map zaridite, ze se
pouzije metrika CS fontu, ale v PDF budou LM fonty.

> Nie je to sice odpoved na Vasu otazku, ale snad Vam to
> pomoze,
> M. Fikar

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/