[cstex] mftrace a diakritika

Miroslav Fikar miroslav.fikar at stuba.sk
Fri Apr 20 11:17:13 CEST 2007

On Fri, 20 Apr 2007 11:07:01 +0200
  "Jan Svec" <honzas at kky.zcu.cz> wrote:
> Dobrý den,
> pracuji na svojí diplomové práci, kterou píši v LaTeXu.
>Obrázky a
> schémata kreslím v programu OpenOffice.org Draw a chtěl
>bych, aby
> fonty v této grafice byly schodné s těmi v dokumentu.
>Ještě doplním,
> že dokument generuji pomocí pdflatexu.
>
> Použil jsem tedy příkaz: mftrace -f TTF cmr11 pro
>vygenerování
> TrueType fontu a ten jsem následně zpřístupnil XServeru.
>Bohužel
> [...]

Dobry den,

U nas sa najcastejsie problem s fontmi riesi obrazkami v
eps a neskorsou nahradou jednoduchych textov v obrazkoch
skutocnymi pomocou balika psfrac. Tak su fonty rovnake a
obrazok moze byt jednoducho zmeneny napriklad do ineho
jazyka pri preklade latexom.

Nevyhodou ale je, ze treba pri vytvarani obrazku mysliet
na to, ake miesto bude asi skutocny text zaberat (napr.
matematicky text).

Nie je to sice odpoved na Vasu otazku, ale snad Vam to
pomoze,
M. Fikar