[cstex] Bibtex nastaveni stylu

Michal Růžička xruzick7 at fi.muni.cz
Thu Apr 19 16:56:39 CEST 2007

Dobrý den,

ace.klimax at volny.cz napsal(a):
> tak jsem se zkousel na csplainnat.bst podivat, ale asi ho budu muset
> trochu editovat (pokud to pujde a ja tomu budu rozumnet), je tam porad
> par veci, ktere dela spatne
>
> 1) nechapu jakym zpusobem vybira tu ocitovanou cast v prvni hranate
> zavorce, jelikoz si do ni sam generuje text podle vlastniho uvazeni a
> mekdy z toho vydou vazne zajimave veci ([Ramjee - Kyun(2006)Ramjee,
> Kyun]??)

toto je způsobeno tím, že styl je určen k použití s balíčkem natbib. Zkuste do
hlavičky dokumentu přidat příkaz \usepackage{natbib} a k citaci používat místo
\cite příkaz \citep. (Pro bližší informace se podívejte do manuálu balíčku natbib.)

> 2)Prijmeni autoru pise velkym pismen, ale ne kapitalkami, jak by bylo
> spravne, jakoukoliv diakritiku napise malym pismem (PEšEK)

Co se týká kapitálek, tak jsem se teď díval přímo do oficiálního znění ČSN ISO
690 a tam jsou jména autorů psána také verzálkami, nikoli kapitálkami.

Co se týče velikostí písmen, tak jsem to teď zkoušel a žádný problém nemám.
Velikost písmen je v pořádku. (Pro generování používám program bibtex8, záznam
autor v BIB souboru vypadá např. takto: author = "Jméno Autora".)

> 3) a ted si nejsem jist, zda se nepletu, ale myslim, ze jmeno autora
> ma byt vypsano taky cele a ne jen prvni pismeno s teckou

Ve výše uvedené ČSN normě je uvedeno, že jména se mají uvádět v podobě, v jaké
jsou uvedeny v prameni.

--
Michal Růžička <xruzick7 at fi.muni.cz>
http://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/