[cstex] posecteni MiKTeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Apr 3 10:09:36 CEST 2007

3.4.07, hospodka at fel.cvut.cz <hospodka at fel.cvut.cz>:
> [...]
> soubory v instalci. Tam jsou uvedeny skutecne vzory, kdezto v techto je "pouze"
> odkaz na czhyphen.tex, ktery ale v instalaci chybi. Napada me jen puvodni soubor
> v instalaci prejmenovat na czhyphen.tex (tak jak je dokonce uvedeno v prvnim
> jeho radku) a nakopirovat pak na jeho misto novy. Instalace je vubec nejaka
> prapodivna je tam zvlastni soubor czhyph2e.tex s podobnym obsahem jako
> czhyph.tex (z neho byl vytvoren pomoci perlu a je o cca 10k vetsi) a dale
> czhyphen.ex (ne .tex !) od p. Horaka.
>
> Dokaze nekdo objasnit co je co, resp. jak zakomponovat nove soubory z cshyph.zip

To je odkaz na soubory z csplainu. Pokud mate nainstalovan csplain,
bude vse fungovat. Ja je mam v adresari .../texmf-dist/tex/csplain/

> Co se tyka adresare localtexmf, zrejme neni treba. Konfiguracni soubory jsou v
> C:\Documents and Settings\All Users\Data aplikací\MiKTeX\2.5 nebo pro kazdeho
> uzivatele zvlast (podle zvolene instalace).

Neni. Jde jen o to, ze LaTeXove balicky jsou delany tak, ze je lze
nainstalovat, ale nelze je odinstalovat ani nahradit novou verzi
(chybi balickovac typy rpm, deb, apod., i kdyz se pracuje na Debian
TeXLive packages a mozna i v jinych distribucich Linuxu bude podobna
podpora vytvorena). MikTeX ma take nejakou podporu balickovani a
aktualizace z internetu. Obecne vsak aktualizace spociva v tom, ze se
vyhodi cely strom a nahradi jinym. Prijdete tak o vse, co mate do
standardni distribuce pridano navic. Obcas muze MikTeX (zvlast kdyz
mate minimalistickou instalaci s automatickym dotahovanim potrebnych
balicku) usoudit, ze neco mate ve standardnich adresarich zbytecne
navic a vymaze to. Proto existuje strom localtexmf (v TeXLive
.../texmf-local), kam si davate vlastni veci. Struktura jeho
podadresaru je stejna.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/