[cstex] Diakritika u fontu v Latexu

Tomas Bures bures at nenya.ms.mff.cuni.cz
Sat Apr 14 19:06:26 CEST 2007

Dobry den,

byl jsem postaven pred ukol zkusit vysazet ceskou knihu. Po nejake dobe
hledani jsem dospel k nazoru, ze nejlepsi bude zkusit pouzit Latex. Jine
open source programy nedosahuji podobne kvality sazby a na komercni
typograficky program tezko dosahnout.

Zkusil jsem document class scrbook a pomerne rychle jsem dospel k velmi
dobry vysledkum.

Planuji pouzit nejaky z volne dostupnych fontu (napr. New Century
Schoolbook). Computer Modern nevyhovuje vzhledem tematu knihy.

Trapi me ale posazeni diakritickych znamenek vuci pismenum. Prochazel
jsem manual a ruzne ceske balicky a nasel jsem, ze existuji nejake ceske
metriky (tusim XL2 kodovani). Neumim je ale natahnout do Latexu.

Jsem v Latexu vicemene zacatecnik (umim jen trochu, co staci k vytvoreni
vedeckych clanku). Takze budu vdecny za jakoukoliv radu, at uz se bude
tykat natazeni XL2 fontu nebo nejakeho uplne jineho reseni, ktere by
vedlo k spravne posazene diakritice.

Dekuji. S pozdravem,
Tomas Bures

--