[cstex] \item v ConTeXtu...

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Thu Apr 12 14:47:19 CEST 2007

Dobry den.
Omlouvam se za mozna banalni dotaz, ale mam prolistovany manual ConTeXtu
(mozna blbe) a progooglovany internet a nenarazil jsem na nic, co by mi
pomohlo.
Existuje prosim v ConTeXtu nejake prostredi, ktere by se chovalo tak,
abych byl schopen vytovorit seznam s pouziti \item jako v obycejnem plainu?

Priklad :

\item {1A)}  Polozka 1
\item {2A)} Polozka 2

atd...

jde mi o to, ze jsem nikde nenasel zpusob, jak obejit automaticke
cislovani v prostredi :

\startitemize[n]
\item Polozka 1
\item  Polozka 2
\stopitemize

hledal jsem nejaky parametr do hranate zavorky, ktery mi umozni
"vypnout" automaticke cislovani a dovoli mi to udelat uplne manualne.
Vim samozrejme, ze je to asi proto, ze je to nesystemove reseni, ale i
tak bych potreboval neco takoveho :

\startitemize[off]
\item{1A)} Polozka 1
\item{1B)}  Polozka 2
atd...
\stopitemize

Nekde jsem narazil na definici prostredi  \definedescription, ale to mi
moc nevyhovovalo, protoze to nezarovnava druhy a dalsi radky na okraj
prvniho radku

Diky za pripadne rady.

Jarda Hajtmar

PS1: Chci se zeptat, zda clenum teto konference nevadi, ze zde zacina
zaznivat spousta dotazu na ConTeXt (tedy ode mne je to uz nekolikaty
dotaz). Existuje neco podobneho jako je konference CsTeX v cestine pro
ConTeXt abych tuto konferu zbytecne nezatezoval svymi dotazy?? V
anglictine si sice poctu a rozumim, ale formulovat v anglictine dotazy k
mym problemum je pro mne hodne neefektivni.

PS2: Zacinam velmi mohutne prechazet na ConTeXt (= pro mne dokonala
milenka) ... ale srdce mne prevelice boli z toho ze zacinam byt neverny
Plainu (= pro mne nejdokonalejsi manzelka) ... Nastesti se zda, ze
vetsina veci, ktere jsem v Plainu kdy delal funguji po drobnych upravach
i v ConTeXtu ... Dokonce jsem zjistil, ze ConTeXt je ochoten
"schroustat" i OFS pana Olsaka a vyuzivat ho, i kdyz si "CFS"
obhospodaruje praci s fonty pekne po svem....

PS3: Domnivam se ze plainista bude stejne v ConTeXtu plainovat ... :-)

Vidim na ConTeXtu celkem dve nevyhody:
1. Rychlost kompilace... u delsich  dokumentu me to i presto ze mam
docela rychly  pocitac dost zdrzuje a znervoznuje....
2. Chybi mi jakysi "ConTeXt naruby" jako u plainu ...

Jarda