[cstex] XL2

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Apr 3 10:46:05 CEST 2007

Vazeni kolegove,
pred mnoha lety jsem vytvoril kodovani XL2 jako nadmnozinu IL2, abych
mohl saze vicejazycne texty cslatexem a mel kontrolu nad tim, jak jsou
v radobystandardnich PS fontech Times, Helvetica, Palatino, at.
usazeny akcenty pomoci virtualnich fontu. Situace je nyni takova:

1. PS fonty jsou nestandardni, pod nazvem Times-Roman se v ruznych
tiskarnach a osvitkach vyskytuji podobne vypadajici fonty s odlisnou
metrikou. Pokud tedy pouzijete virtualni font a nevlozite skutecne PFB
z me domaci PS tiskarny (coz ani licencne neni mozne), je prilis
vysoka pravdepodobnost, ze akcenty budou usazeny spatne.

2. Vsechny potrebne znaky jsou obsazeny v kodovani T1.

3. Fonty Latin Modern i TeX Gyre maji znaky kresleny jako glyfy,
neskladaji se ze zakladniho znaku a samostatneho akcentu, takze
virtualni fonty nejsou treba. Navic Latin Modern maji akcenty upravene
i pro pouziti s cestinou a slovenstinou a lze predpokladat, ze v TeX
Gyre to bude dodrzeno tez.

Z techto duvodu jsem dosel k zaveru, ze kodovani IL2 je nutno
zachovat, protoze je v nem napsano mnoho dokumentu, ale XL2 dulezite
neni. Nejradeji bych jej oznacil za "deprecated". Je mozne, ze jsem
jej ve skutecnych dokumentech pouzil jen ja. Chci se tedy zeptat, zda
by nekomu vadilo, kdybych kodovani XL2 nechal v oficialnich
distribucich vyhubit.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/