tetex a texlive na Debian testing

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Sep 19 10:10:13 CEST 2006

2006/9/19, Michal Hejduk <nezumi at volny.cz>:
> Promiňte, že mám takový dotaz mimo, ale v čem je TeXlive nainstalovaný na
> disku lepší než tetex? Asi je to jasné, ale já to nevím. Promiňte.
>
> Michal Hejduk

Jde vlastně jen o to, že teTeX je podmnožinou TeXLive. Záleží tedy na
tom, co potřebujete. Je možné, že Vám teTeX naprosto stačí.

Pro srovnání: v roce 1992 jsem začal používat emTeX, napřed v DOSu,
pak v OS/2, postupně jsem vyměňoval LaTeX za novější a přidal jsem
spoustu balíčků. Pak jsem přešel na port teTeXu pro OS/2 a mnohokrát
jsem zjistil, že mi tam něco chybí a musel jsem to doplňovat z CTAN. V
Linuxu mám kompletní TeXLive (na disku mám spoustu místa), takže jsem
musel pouze z OS/2 přenést své vlastní balíčky, OFS, Štormovy fonty a
do $TEXMF v texmf.cnf přidat CVS working copy balíčku devnag.
Doinstalování do teTeXu není problém, vše je vlastně stejné, ale
člověk, potřebující téměř vše, to vlastně v teTeXu nemá a instalace
TeXLive je rychlejší než postupné ruční instalování potřebných
balíčků. Na druhé straně je teTeX monolit a řada uživatelů si nejspíš
vystačí s mnohem skromnější distribucí. V TeXLive si můžete
zaškrtnout, co chcete a co nechcete. Z hlediska funkčnosti však rozdíl
není.

Ještě je tam další odlišnost: TeXLive se každý rok instaluje do jiného
adresáře. Sice Vám instalace nabízí vytvoření symlinků do
/usr/lical/bin atd., ale toto je lepší nedělat. Místo toho přidáte na
začátek PATH cestu, kterou Vám sdělí instalační program. Konfigurák
texmf.cnf se hledá relativně k umístění binárky, a v konfiguráku je
vše ostatní. Pokud máte dost místa na disku, můžete mít současně teTeX
i několik verzí TeXLive a vše přepínáte pouze změnou PATH. Můžete tedy
např. zpracovat loňský dokument loňským ConTeXtem.
--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/