TeX v Debianu (bylo Vzhled dokumentu (bylo: Re: Odsazeni odstavcu))

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Sat Sep 16 23:15:58 CEST 2006

2006/9/16, Pavel Kraus <pavel.kraus at matfyz.cz>:
> Zdenek Wagner teithant o Re: Vzhled dokumentu (bylo: Re: Odsazeni odstavcu):
>
> To bych si rád ujasnil. Abych věděl, co mám jako prostý uživatel očekávat.
> Znamená to, že tetex bude vyřazen z distribuce a nahrazen texlive? Pokud ano,

teTeX sice neni udrzovan (pokud se toho neujme nekdo jiny), ale nebyl
z verejnych archivu odstranen. Zda a kdy zmizi z linuxovych distribuci
zavisi pouze na tvurcich distribuci. Navic je teTeX jen podmnozinou
TeXLive. Konec tohoto projektu tedy neni zadna katastrofa.

> vyžaduje přechod na texlive nějaké změny konfigurace? A když přejdu na

Vlozit adresar s binarkou do PATH.

> texlive, mám zjišťovat jak se generuje cslatex, nebo se mám naučit dělat s
> babelem?

TeXLive prozatim obsahuje kompletni CSTeX. Potiz je v tom, ze licence
CSTeXu je "GPL s dodatkem", ale podle vyvojaru zejmena Debianu GPL
nepovoluje pridani dodatku, tj. licence CSTeXu je de facto non-free.
Co bude tahle nalepka znamenat pro dalsi distribuci CSTeXu, se
neodvazuji odhadovat.

Na druhou stranu, jak jiz bylo psano v jinem threadu, je vyvijen novy
czech.sty+czech.ldf (totez pro slovak), ktery sjednoti CSLaTeX s
babelem, tj. ve standardnim LaTeXu bude fungovat jak
\usepackage[czech]{babel}, tak \usepackage{czech}. Mam testovaci verzi
ve svem pocitaci a jiz jsem tam nenasel zadnou chybu, da se bez obav
pouzivat.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/