Odsazeni odstavcu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Sat Sep 16 09:51:31 CEST 2006

2006/9/15, Jano Kula <jano.kula at tiscali.cz>:

> zdravim,
>
> nic podobneho casem nebo tematem nevidim ani v okolnich threadech. neco
> nefunguje nebo je to patkem? cz.comp.cstex na news.felk.cvut.cz
>
> j.

Mozna je to tim, ze jsem to poslal omylem z jine adresy. Posilam to
tedy znovu ze sveho archivu:

Jak jiz bylo receno, prvni odstavec by nemel mit odsazeni, ale neni to
pravidlo absolutni. Pokud chodite na prednasky, ktere porada pri
valnych hromadach CSTUG, pak jste jiste slyseli, ze mnozi soucasni
typografove se znovu priklaneji k odsazovani prvniho odstavce. Pokud
sazite text, kde kapitola casto zacina jednoradkovym odstavcem, pak
jeho neodsazeni vypada velmi ohavne. Protoze neodsazeni prvniho
odstavce je reseno uvnitr \@startsection makrem \@afterheading pomerne
komplikovanym zpusobem, pouziti indentfirst.sty je nejlepsim resenim.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/