UTF8 a plain; plain-->CSplain; LaTeX-->CSLaTeX

Jakub Šťastný knava.bestvinensis at gmail.com
Sat Sep 9 22:44:32 CEST 2006

Dobry den,

chtel bych pozadat o radu - nejdou mi ceske fonty. Pouzivam normalni plain,
tetexovy, je to pdfetex, v Ubuntu Dapper 6.06, kodovani pouzivam UTF8 (a v
tom je asi problem). Kdyz proste jen pouziji diakritiku, nejde to. To jsem i
cekal, bohuzel, nejde to ani kdyz explicitne volal font CSblabla misto
CMblabla (primitivem font). Na netu jsem nasel od pana Olsaka, ale to bylo
pro encTeX, cili to asi bych pouzit nemohl, nemylim-li se? (
http://www.tug.org/tex-archive/systems/enctex/) Jestli se ptam na neco
primitivniho, pak se nezlobte, dotedka jsem pouzival LaTeX, kde jsem to dal
pres usepackage, nicmene jsem se rozhodl prejit na plain, a teprve se
rozkoukavam...Poradite mi, prosim?

Druhy problem mam s tim, jak udelat z plainu csplain. Bohuzel jsem na to
zatim neprisel a selhalo i takove primitivni obejiti skrze \input
czech.sty(toho, ktery je obsazen v tetexovem pdfetexu, tedy tim
"pravym, ceskym"),
ktere mi konci s chybou:

Document Style Option `czech' ver. 2.4 <July 2002>.
! Undefined control sequence.
<argument> \czech

\selectlanguage #1->\language #1
                                \relax \ifcase #1\relax \dateUSenglish
\capt...

\czechTeX ->\selectlanguage {\czech }
                                     \csname csaccents\endcsname
l.255 \czechTeX

?

Bohuzel doposud se mi nepovedlo lokalisovat poradne ani LaTeX (z tehoz
zdroje), nemohl jsem pouzivat \usepackage{czech}, slo jen
\usepackage[czech]{babel}. Haze mi to toto:

! Package babel Error: You have used an old interface to call babel
(babel)                You may expect compatibility problems wit other
packages
.

See the babel package documentation for explanation.
Type  H <return>  for immediate help.

l.73     \bblstyerror

?

Jinymi slovy, \usepackage{czech} povazuje za stare volani babelu. Pritom v
Ubuntim tetexovem pdfetexu zarucene je CSLaTeX i CSplain. Prikazy cstex,
csplain ani cslatex nejdou, jeste pro doplneni...

TeXu zdar, Botanicus

PS: Predpokladam, ze kdybych to prekodoval na stredoevropske ISO, ze bych
problem nemel, nicmene to se mi opravdu nechce...vsechno mam v UTF8, takze
bych musel porad davat :set encoding=latin2, coz se mi zrovna nechce, a dat
to do .vimrc, pak bych zas musel u ostatnich davat set :encoding=utf8, coz
by bylo jeste horsi...