Odsazeni odstavcu

Matej Kosik kosik at fiit.stuba.sk
Wed Sep 13 23:01:50 CEST 2006

Milan Vancura wrote:
> Ja jsem presne z tohoto duvodu presel pred cca jedenacti lety k plainu. Deptalo
> me, ze jakmile se chci odchylit od preddefinovanych stylu, skocim rovnyma
> nohama z uplne jednoducheho pouzivani do extremne obtizneho programovani plne
> tolika tak obtiznych triku, ze me to nuti stat se otrokem uz hotoveho. Proste
> ten okamzity prechod z nuly na sedm dvojzatacek jsem nezvladl.

Mam daleko od toho, aby som tvrdil, ze TeX je dobry programovaci jazyk
(priserne riadiace struktury, nulova moznost definovania vlastnych
abstraktnych datovych typov, nulova moznost ladenia, nulova moznost
browsovania po vesmire zdrojoveho kodu a la Smalltalk).

Ale pri tvorbe vlastnej podtriedy article
http://altair.dcs.elf.stuba.sk/~kosik/latex/cls/iitsrc/
som bol prijemne prekvapeny, ze na mnohe veci, ktore som potreboval
pozmenit mysleli priamo autori prislusneho stylu a poskytli mi "háky",
ktore stacilo predefinovat. V podstate slo o to
- ako vyzeraju veci na titulnej strane (nadpis, mena autorov, abstrakt,
meno veduceho prace, meno konferencie)
- ako vyzeraju hlavicky na parnych a neparnych stranach.
Prerequisities: "New directions in typesetting", "TeX for TeXnicians",
"TeX by Example", a veci suvisiace s LaTeX-om (daco od Lamperta,
clsguide, ap.) a potom to ide. :)

Ked som potreboval zmenit nejaky prikaz, tak som si nasiel jeho
definiciu (z dtx suboru som si nechal vygenerovat dokumentaciu ku
stylu), a tu vo svojej podtriede zmenil. Daktore veci som musel nanovo
napisat. Implementacia: 239 riadkov. Cely zvysny barok som zdedil.
Nemusim ho nanovo programovat, ked som s nim spokojny. Plain je
renesancia (nove zaciatky, romantika). LaTeX je barok (fura
sofistikovanych veci, moze to vyzerat ako dzungla, niekoho to moze
dusit). Mna to bavilo.