Vzhled dokumentu (bylo: Re: Odsazeni odstavcu)

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Wed Sep 13 19:34:50 CEST 2006

On Wed, Sep 13, 2006 at 02:51:06PM +0200, Luboš Kloc wrote:
> To jsem mel presne na mysli. Jenze asi jen mensina uzivatelu LaTeXu umi
> udelat rozsahlejsi upravy tridy.
> Takze dalsim vynikajicim pocinem by bylo udelat prehled existujicich
> trid se strucnym popisem k cemu se hodi a idealne i s pulstrankovou ukazkou.
>
> No ja vim, taky nemam rad takovehle rady co by mel nekdo jiny udelat
> ..... :-)

Nikdo to delat nemusi, nebot to jiz existuje, a najdete to na
CTAN na ftp.cstug.cz:
Na http://ftp.cstug.cz/pub/CTAN/help/Catalogue/catalogue.html
najdete 2745 ruznych baliku, pekne zkatalogizovanych a utridenych
v nekolika rejstricich.
Konkretne alternativni tridy pro LaTeX jsou na
http://ftp.cstug.cz/pub/CTAN/help/Catalogue/bytopic.html#classes

Takze typicky petiminutovy navod pro uzivatele LaTeXu, ktery nechce
programovat a hleda neco ne prilis nestandardniho, je
1) najdi par adeptu baliku v TeX Catalogue
2) pouzij texdoc ci texdoctk pro probrouzdani nachystane
   dokumentace na texlive
3) vyber si dle 2) nejvhodnejsi styl a dle prikladu v dokumentaci
   pouzij potrebne

Procedura zminena vyse bezne netrva pri instalovane dokumentaci
z texlive vice nez 10 minut a vede dle mych zkusenosti
v 95+% pripadu k vyreseni problemu.

Uzijte si pokladnici existujici pokladnici existujicich,
zejmena LaTeXovych baliku.

Petr Sojka