Čím/jak nahradit \special{em:} ?

Jan Pospisil honik at kma.zcu.cz
Thu Nov 16 23:50:07 CET 2006

Dobrý den,

dostal se mi do ruky asi deset let starý dokument v LaTeXu používající hojně
makra \emline a pro vkládání obrázků \special{em:graph obr.pcx}. Chtěl bych se
zeptat na radu, jak nejlépe toto nahradit něčím portabilním (a funkčním v
současných distribucích TeXu). Nejprve mě trochu překvapilo, že v takové
distribuci jako texlive styl emlies (případně emlines2) vůbec není. Někde na
webu jsem našel emlines2, ve kterém je makro \emline definováno takto

\def\emline#1#2#3#4#5#6{%
        \put(#1,#2){\special{em:moveto}}%
        \put(#4,#5){\special{em:lineto}}}

Mimochodem, nevíte někdo, k čemu kdysi sloužily parametry 3 a 6?
Problém je zřejmě v těch všech \special{em:} konstrukcích (včetně nastavování
tloušťky čar pomocí \special{em:linewidth } a pod.) a výsledné čáry prostě
ve výstupu nevidím (ani v dvi, ani v pdf). Jak bych mohl nějak elegantně toto
nahradit?

Předem díky za radu.
S pozdravem
J.Pospíšil

   Ing. Jan Pospisil, Ph.D.           e-mail: Jan.Pospisil at kma.zcu.cz
   University of West Bohemia         phone:  (+420) 37763-2675
   Department of Mathematics          fax:    (+420) 37763-2602
   Plzen, Czech Republic              address: Univerzitni 22, 306 14