9/333

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Wed Nov 8 13:55:58 CET 2006

Zdravim,

podarilo sa mi vsetko potrebne k animacii nastavit v jednom subore a tak sa
je jej vyroba doslova hrackou. Takze mozem demonstrovat, ze za 9 sekund
vytvorim animaciu z 333 roznych obrazkov tak, ze zacnem s prazdnym
suborom. 6 sekund pisem a 3 sekundy sa to vytvara.

Mozno, ze niekomu sa to zide, tak to kratko opisem:

Na vytvorenie jednoduchej animacie z 333 obrazkov potrebujem
stlacit iba 9 klaves (plny kruh bude kruzit na kruhovej drahe).

1. klavesa: a - pre editor znamena, ze novy subor bude animacia a
                napcha mi tam vsetko potrebne pre zaciatok (otvori
                subory, nadefinuje par premennych, otvori grafiku
                a otvori aj zatvori jeden cyklus, to preto,
                lebo animacia urcite bude viac nez jeden obrazok).
                Nastavi aj to najdolezitejsie: rozmery animacie,
                a rychlost obrazkov za jednu sekundu. Pocet
                obrazkov nemusim, lebo je to vyriesene automaticky
                cez prekodovaci program, ktory aj vypocita rozmer
                pre PDF subor (to preto lebo treba nechat miesto
                pre ovladacie gombiky animacie, co bude vzdy o cca
                1 cm vyssie nez samotny generovany subor).

2-3. klavesa: ALT u - vlozi mi volanie podprogramu, ktory mi vrati
                      bod na kruznici, kde bude vykresleny plny kruh
                      (na zaciatku premenna u=0, lebo nie je definovana,
                      tym padom mi vrati body z toho uhla)

4-5. klavesa: ALT c - vlozi volanie podprogramu, ktory mi vykresli
                      plny kruh do bodu x2,y2

6,7,8. klavesa: u ALT i - vlozi riadok u=u+1

9. klavesa: F6 - program je tym padom hotovy a tato klavesa mi
                 zabezpeci vsetko potrebne az k animacii. Staci uz
                 len kliknut na PLAY.

Neveril som, ze sa mi to podari. Moj editor je DOSovsky.
Najtazsi oriesok bol GS (GhostScript) a obmedzeny pocet znakov 128.
Vlastne mam k dispozicii este menej, lebo musim este pisat
C:\\command.com /c ..., co mi zobere znaky z tych 128 (treba cca 200).

Nastastie Russell myslel aj nato (este aj vo verzii 8.5). Tym padom mi
ladenie programu neuveritelne zrychlilo (aj tych velkych kolosov, ktore
maju aj cez 1000 obrazkov). Teraz uz mozem velmi rychlo odladit vseliake
prkotinky (prichadzajuci obrazok, ruleta ......). Tu poslednu animaciu
(electron.pdf) som uz takto ladil (minule bola hotova iba 1/4). Teraz
je uz cela, so sprievodnym TeXtom (anglickym) - jeden z moznych scenarov
vzniku nasej maticky Zem. Ak ste na nu zvedavi, je na adrese:

ftp://geofftp:rEadfTp@web.sav.sk/bl-graphs/animation/electron.pdf

Zdravim
Ladislav Bitto