Vytvareni PDF dokumentu se spravnym kodovanim - fonty, cestina a clipboard

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Thu May 4 17:10:58 CEST 2006

On Thu, May 04, 2006 at 05:04:13PM +0200, Jaroslav Hajtmar wrote:
Dobry den.

> Jde mi o to, jak nastavit spravne parametry pdfTeXu, pripadne jake
> vybirat fonty, aby sly texty z vysledneho PDF dokumentu kopirovat do
> jinych aplikaci pres clipboard?
>
> Z Wordu a jinych aplikaci vytvarim PDF dokumenty PDFCreatorem a tam
> kopirovani pres clipboard funguje dobre tj. znaky se zobrazuji s
> diakritikou. V dokumentech ktere udelam pomoci pdfCsplainu jsou nektere
> ceske znaky po zkopirovani pres clipboard bez diakritickych znamenek a
> nektere znaky jsou OK... (napr. se neprevadi \vR, \vr atd..)
> Cim to je? Mam pocit, ze to zavisi i na druhu pouzitych fontu atd.
> [...]

Nacutnul to nedavno Vit Zyka s vykopavkou "cmap".
cmap == character map je zobrazeni glyfu fontu na [sekvenci] znaku
Unicode, ktera umozni aplikaci ctouci PDF urcit o jaky znak vlastne
jde [coz je nezbytna podminka pro implementaci hledani].
pdfLaTeXista napise
\usepackage{cmap}

Pro plain je potreba podobny kod zrecyklovat ci napsat znovu --
zajistit, aby pro kazdy font byla do PDF vlozena i spravna mapa znaku.

S pozdravem
Petr Sojka