sazba rustiny - zrejme final

Viktor Patras viktor.patras at post.cz
Sun May 28 12:01:31 CEST 2006

Vazeni pratele,

nakonec me napadlo spojit obe myslenky a vysledkem je to, co jsem chtel -
v jedinem zdrojaku muzu psat rusky (primo azbukou, zadna transliterace),
samozrejme anglicky a i cesky (bohuzel, tedy Babelovskou cestinou). Abych
videl jednotlive texty v citelne podobe musim si prepinat kodovou stranku
WinEdt (Options / Fonts / ...). Jak jsem jiz spekuloval - WinEdt to vsechno
uklada zrejme v ANSI, takze nevim jak by to bylo s prenositelnosti na jine
systemy a do jinych editoru. Jinak to vsak na MS Win XP, na MikTeXu z
CSTUGove distribuce proTeXt 2004 s nainstalovanymi LH fonty (tj. v
podstate vsemi balicky z kategorie \LanguageSupport\Cyrillic) chodi.

----------

% prekladat pomoci 'latex soubor.tex'

\documentclass{article}
\usepackage[cp1251]{inputenc} % default azbuka
\usepackage[T2A,T1]{fontenc}
\usepackage[czech,russian]{babel}
\def\rusky{\fontencoding{T2A}\selectfont\hyphenrules{russian}\inputencoding
{cp1251}}
\def\cesky{\fontencoding{T1}\selectfont\hyphenrules{czech}\inputencoding{c
p1250}}

\begin{document}

\section{Русский}

Привет, как дела! Отлично, как \emph{всегда}

\section{English}

Hello, how are you? It's fine

fig.

\cesky