poruseni licence k csplainu

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed May 24 09:28:03 CEST 2006

On Tue, 23 May 2006, Petr Dusek wrote:

>    Presne tak, chyba v distribucnim formatu pdftexu. Vyskytuje se
> prakticky ve vsech novejsich linuxovych distribucich. Do preambule staci
> pridat jiz zminene \pdfoutput=1 a je to v poradku (overeno, sam to tak
> pouzivam).

Jsem velmi znechucen. Nekdo porusil licencni ujednani k csplainu.

V novejsich distribucich Linuxu jsem nasel soubor csplain.ini, ktery
obsahuje na zacatku:

---------------------------------------

\ifx\pdfoutput\undefined
\else
  \ifx\pdfoutput\relax
  \else
    \input pdftexconfig
    \pdfoutput=0
  \fi
\fi

\input csfonts  % re-defines primitive \font
\input plain    % format Plain

Ci rukou to tam bylo vlozeno? Podle textu nize:

: You can do any changes in this software for your own usage. However,
: you cannot distribute the changed software under the same name
: "csplain".  Only the current administrator of CSTeX can do official
: changes to csplain.

plyne, ze to muze pro oficialni distribuce udelat jen "current
administrator of CSTeX". Domnival jsem se, ze jim zatim jsem ja, ale tu
zmenu jsem ja nenapachal. Asi bez meho vedomi se stal administratorem
CSTeXu nekdo jiny. Kdo? Te ruce, ktera tam ten kod dopredu souboru
csplain.ini vlozila, bych nejradeji naplacal. To je podle me poruseni
autorskych prav. Autor si klade podminky, za kterych je jeho software
mozne sirit, a nekdo tyto podminky nerespektuje.

Prosim, format, ktery vznikne prectenim vyse citovaneho souboru
csplan.ini, nepovazujte za csplain. Doslo zde k poruseni autorskych prav.

Prosim, upozornete distributora Vasi distribuce, ze porusuje autorska
prava. Ze dodava software, ktery nazyva csplain (pdfcsplain), a pritom to
neni csplain.

Prosim, pomozte mi najit vinika a pomozte mi uvest csplain v distribucich
do stavu, ktery je v souladu s pozadavky autora.

Poznamka: problem s novym trendem pouziti pdfetexu pro csplain i
pdfcsplain jsem pred vice nez rokem resil tak, ze jsem pridal tesne
pred \dump nasledujici kod:

\ifx\pdfoutput\undefined \else % added in Feb. 2005
   \def\tmpa{\pdfcsplain}
   \expandafter\def\expandafter\tmpb\expandafter{\csname\jobname\endcsname}
   \ifx\tmpa\tmpb %% PDFTeX with PDF output
      \message {jobname=pdfcsplain, PDF output initialised.}
      \openin0=pdftexconfig.tex
      \ifeof0 \message{WARNING: pdftexconfig.tex does not exist.
                       I set \string\pdfoutput=1 only.}%
      \else \closein0 \input pdftexconfig.tex
      \fi
      \pdfoutput=1
   \else
      \message {jobname=csplain with pdftex, DVI output initialised.}
      \pdfoutput=0
      \let\oripdfoutput=\pdfoutput \let\pdfoutput=\undefined
   \fi
   \let\tmpa=\undefined \let\tmpb=\undefined
\fi

Zdravim

Petr Olsak