Zahadne chovani encTeXu v TL2005 v Linuxu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon May 22 10:38:10 CEST 2006

Vazeni kolegove,
v OS/2 jsem si zvykl na encTeX, abych nemusel vlnkovat neslabicne predlozky
a mohl jednoduse zadavat napr. pomlcky. V dokumentu, ktery mi v OS/2 chodi,
mam uvedeno (pred \begin{document}):

\def\td{\ifvmode \leavevmode \else \unskip \penalty\@M\,\fi \dots}
\DeclareRobustCommand\endash{\Unskip -- \ignorespaces}
\def\Unskip{\ifvmode \leavevmode \else \unskip~\fi}
\bgroup \uccode`X\endlinechar
\uppercase{\gdef\echar{X}}\egroup
\mubyte \endash -- \endmubyte
\mubyte \endash --\echar\endmubyte
\mubyte \endash \echar-- \endmubyte
\mubyte \td ...\endmubyte
\input{vlna}

V OS/2 to funguje, pricemz vstupni kodovani je CP852 a prekodovava se
pomoci TCX tabulky na IL2. V Linuxu jsem si ozivil cslatex s encTeXem v
TL2005. Zde nastava problem na radku:

\mubyte \endash \echar-- \endmubyte

Z nepochopitelneho duvodu se \endash expanduje, coz vede k chybe Missing
\endmubyte inserted. Nasleduje rada podivnych indukovanych chyb, napr. v
souboru vlna.tex to hlasi neznamou ridici sekvenci nic (proc, kdyz je na
zacatku inkriminovaneho radku procento a neni tam zadny backslash?). Po
nekolika strankach se namnozi tolik maker \endash, az dojde k naprostemu
zaplneni main memory (a to jsem ji zvetsil na petinasobek). Pokud
inkriminovany radek vyhodim, chyby zmizi. V Linuxu mam vstupni soubor v
utf8 a prekodovani do IL2 delam encTeXem, ale nechapu, kde se zminene chyby
berou. Mate nejaky napad?

Zdrojovy soubor je naprosto stejny, jen jsem jej prohnal programem iconv.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz