otaceni eps obrazku

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Mar 24 10:06:31 CET 2006

On Fri, 24 Mar 2006, Oldrich Svec - FSV wrote:

> Ja vim je to se mnou tezke... ale zajima me ten prvni zpusob:
> 1. Jiny driver tiskarny/export.
> nedoporucil byste mi nejaky driver/export do eps, ktery umi korektne
> vytvaret eps?
> dekuji

Potiz je v tom, ze ovladace tiskaren jsou urceny k tisku, nikoliv ke
tvorbe grafiky urcene k dalsimu vkladani do jinych dokumentu. Casto do
souboru s priponou EPS vlozi prikazy pro nastaveni velikosti a orientace
stranky, takze to nesplnuje pozadavky EPS. Pak nejen ze takovy obrazek
nelze pri vkladani otocit, ale muze to pomrsit i ten hlavni dokument.
Zapatral bych na www.adobe.com, zda tam neni ovladac primo urceny ke
tvorbe EPS, jinak je nutno patrat ve vysledku a overovat, ze v souboru
nejsou operatory explicitne v EPS zakazane. Pokud umite vytvorit PDF, je
tato cesta lepsi, protoze format souboru PDF je mnohem pruhlednejsi nez PS
a EPS. Pokud byste z nejakeho duvodu nemohl pouzit pdf(La)TeX, pak z PDF
vytvorite EPS programem pdf2ps z balicku xpdf (zarizeni EPSWrite z
ghostscriptu nepracuje zcela korektne s fonty). Pokud nebudete mit spravny
BoundingBox, opravite jej pomoci gsview. Pouzitim programu pdf2ps s
parametrem -e mate jistotu, ze vysledek je skutecne korektni EPS a
nepouziva zadne zakazane operatory.

> Oldrich Svec

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz