DVI problem s diakritikou

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Fri Mar 17 18:22:19 CET 2006

Zdenek Wagner wrote:

>To napise do logu "missing character" a nevlozi nic. Pismena budou chybet,
>ale formatovani bude dobre. Tady se rozpadne formatovani, protoze TeX
>pismena nasel, vlozil je do dvi, el nenajde mi je dvipm a formatovani se
>rozpadne. Pokud si zapnu "use tfm", dostanu u kazdeho fontu chybu
>"checksum does not match", tj. dvi bylo vytvoreno s necim, co se udajne
>jmenuje cs*, aje nejsou to CS-fonty podporovane CSTUGem v CSTeXu!

>Znovu prelozit se spravnymi fonty.
>
>Kdysi hodne davno existovalo nekolik ruznych neoficialnich variant
> [...]
Podstatu chyby uz kolegove presne definovali, a pokud to jen trochu jde,
bylo by opravdu
nejlepsi to znovu prelozit ze zdroje.
Chtel bych jen pridat nejake moznosti, jak to DVI alespon provizorne
zachranit v pripade,
ze je to zoufale nutne a puvodni zdroj uz neni za zadnych okolnosti
dostupny.
Bez dost dobrych znalosti se to ale neobejde, a typograficka kvalita asi
nebude valna.

V kazdem pripade je potreba si nejprve experimentalne zjistit kodovani
ceskych znaku
v tom DVI souboru pomoci nejakeho HEX prohlizece a srovnavanim s textem
(obvykle
lze prijit na to, ktery znak kam patri). Poznamka: T1 kodovani to
rozhodne neni.

Moznost 1): Vytvorit si sadu provizornich (virtualnich) cs fontu s
odpovidajicim kodovanim.
S temito fonty to pak vytisknout ci prevest do PS nebo neco podobneho.
Celkem hodne pracne
a nebezpecne pro stavajici instalaci TeXu - existence dvou ruznych sad
stejne pojmenovanych fontu
muze zpusobit problemy.

Moznost 2): Napsat si jednoduchy programek, ktery v tom DVI najde
vsechny vyskyty povelu
set_1 (0x80) a nahradi nasledujici znak podle tabulky vytvorene vyse
tak, aby kodovani odpovidalo
IL2. Tak uplne jednoduche by to ovsem nebylo, protoze samotne hledani
znaku 0x80 nestaci,
je treba osetrit, aby k nahrade nedochazelo, pokud je ten znak soucasti
parametru.
Presto mne tato cesta pripada vhodnejsi, vytvori se tak totiz pouzitelny
(i kdyz rozhodne ne dokonaly)
DVI soubor.

Asi jsem Vas moc nepotesil, ale nic lepsiho me nenapada.

S pozdravem,

Lubos Kloc