Sazba \sum

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Fri Mar 10 12:56:43 CET 2006

Zdenek Wagner napsal(a):

>Videl jsem i matematicke texty pro ekonomy, podivejte se napr. na skvelou
>knihu "Poklady skryte v ucetnictvi" (autori Dana Kovanicova a Pavel
>Kovanic). Dlouhymi texty ve vzorcich se tam setri, protoze i ekonomove
>dovedou vyznam jednoduchych pismenek pochopit. Matematicke fonty
>nedefinuji velikost mezislovni mezery, ale vkladaji mezery mezi kazdou
>dvojici pismen, cimz se oznacuje soucin. Pokud potrebujete napsat text
>dnes, musite pouzit \mbox{dnes}. Nelze tedy psat ks_{dnes}, pokud ks ma
>byt pocet kusu, ale \mbox{ks}_{\mbox{dnes}}.

Dobry den.
To neni dobra varianta. Slovo dnes bude moc velke, nebude odpovidat
velikosti pouzivane
v indexech. Lepsi je pouzit balik amsmath, ktery ma na to prikaz \text. Tedy

\usepackage{amsmath}
\text{ks}_{\text{dnes}}

Pokud nic dalsiho z baliku amsmath nepotrebujete, staci balik amstext,
tedy \usepackage{amstext},
kde je nadefinovan jen ten prikaz \text.

Zdravi
               Jaromir Kuben