Standardizovane dokumenty

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Mar 10 10:39:21 CET 2006

On Fri, 10 Mar 2006, Jan Prichystal wrote:

> Dobry den,
> chtel jsem se zeptat, jestli nekdo z vas nevi, kde najit, nebo nema styly (TeX/LaTeX)
> na tvorbu standardizovanych dokumentu (faktura, nabidka, dopis, dodaci list apod.).
> Rad bych udelal podporu jejich tvorby v systemu TeXonWeb. Snazil jsem se hledat
> jak v archivech konference tak i jinde, ale bezuspesne.

S tou standardizaci to neni tak horke. Nejjednodussi je dopis. Hlavicky se
najdou v knize "Graficka uprava tiskovin". Krome vymezeneho mista na
adresu, aby se to trefilo do obalky z okynkem, jsou tam jeste znacky ve
tretinach, aby to clovek umel slozit do obalky DL. To je v zasade na
programovani jednoduche, nejvic prace da vytvoreni firemni hlavicky. Ja to
pro sebe resim tak, ze mam vlastni styl a v nem nadefinovany \pagestyle
pro hlavickovy papir.

Faktura nema predepsany vzhled, ma jen jiste predepsane nalezitosti, ale
je jedno, jak je to na papire usporadane. Tam je spis dulezite, aby si
clovek mohl napsat cenu za jednotku, pocet jednotek a sazbu DPH, a ono se
to samo pronasobilo, vsechny polozky se secetly a nakonec se pripojila
danova rekapitulace.

Nabidka je v zasade normalni dopis, kde je pripojena tabulka, nebo nekolik
tabulek. Opet je nejpodstatnejsi, aby clovek mohl zadat jednotlive polozky
s cenami a vse se mu secetlo, a tech tabulek mohlo byt vice a mohly byt i
vicestrankove.

> Diky za informaci.
>
>        Honza Prichystal

Zdenek Wagner