typograficka dilema

t.dubaj at connected.sk t.dubaj at connected.sk
Sun Mar 5 16:01:02 CET 2006

Dne nedele 05 brezen 2006 14:25 David Necas (Yeti) napsal(a):
-> > Cili, pokud vám \uv{vaši ctenárové} rozumejí...
->
-> To je casto práve ten hlavní problém. Když píšete o vi
->
->     ...poslední zmenu zopakujete na konci rádku ,$.`.
->
-> nemužete napsat ani
->
[...]
-> protože by si to pokaždé ctenár nejspíš vyložil špatne.
Je
-> tedy velký rozdíl mezi poezií a technickým textem.

Ano, to je pravda -- aj Knuth, ked do jednoduchych (jednoitych)
uvodzoviek uzatvara nejaku cast kodu, interpunkciu vzdy da von, co je
naozaj lepsie, inak by to sposobovalo zmatok.

> Cili, pokud vám \uv{vaši ctenárové} rozumejí a nikdo z nich vás
>pro barevné
>cárky ve vete nepovažuje za blbce (ani to, ale casto nevypovídá >mnoho ;o),
>tak je klidne delejte barevné. Na svete je mnoho duležitejších >vecí, pro než
>by se clovek mel nervovat.

Rozhodne to neberiem ako vec, nad ktorou by som sa nervoval, len mi to
nedalo pokoj ako to vlastne je spravne ci lepsie.