několik hebrejských slov v českém dokumentu - jak vložit?

Petr Tomasek tomasek at etf.cuni.cz
Fri Mar 3 10:56:17 CET 2006

> Díky za rady!
> Šlo pouze o to, že jsem psal seminárku o sochách Matyáše Bernarda Brauna v
> Kostele svatého Klimenta v Klementinu a na kazatelně je socha Mojžíše
> držícího desky zákona, na nichž je hebrejsky napsáno: "Já jsem Hospodin, tvůj
> Bůh" Ex 20,2a. Tak jsem z důkladnosti do té seminárky chtěl tuhle větičku
> uvést. Řešit problém pravolevosti, je pro něco takového kanón na vrabce ;o)

Mno, imho vzdy, kdyz clovek pise vice nez jedno hebrejske slovo, musi
si problem pravolevosti nejak vyresit (i kdyz uznavam, ze tady to
jde i "rucne").

Jinak me prekvapuje, ze se na nejakem oltari vyskytuje skutecny
biblicky citat v hebrejstine. Vetsinou je totiz v baroknich kostelich
videt "hebrejske" napisy, ktere nedavaji zadny smysl...

P.T.