definice

Alexej Sveshnikov svesh at seznam.cz
Mon Mar 13 15:31:03 CET 2006

plisna at yahoo.com wrote:
> ahoj vsichni,
>
> mam takovy maly problem:
>
> v souboru *.sty nadefinuji nove prikazy:
>
> \def\bg{\begin{gather*}}
> \def\eg{\end{gather*}}
>
> a pri pouziti v *.tex souboru, ktery ma soubor *.sty pripojen pri
> zapisu
>
> \bg
> y=kx+q\\
> \eg
>
> vyhodi chybicku. nevite, co s tim?
>
> predem diky za odpoved, plisna

Dobry den,

Predpokladam, ze se jedna o prostredi gather z baliku amsmath. Toto
prostredi se ponekud lisi od ostatnich a vyzaduje pritomnost zaverecneho
\end, proto nemuzete takto jednoduse jej predefinovat (stejne jako
nebude fungovat podobny trik s prostredim verbatim). Doporucuji pouzivat
editor, ktery dovoluje nadefinovat makra na psani podobnych konstrukci.
Pokud ale skutecne chcete udelat podobny trik na urovni TeX'u, pak
muzete pouzit nasledujici definici (pozor, definujeme pouze \bg, \eg
zustava nedefinovane):

\long\def\bg#1\eg{\begin{gather*}#1\end{gather}}

Neni to ovsem optimalni reseni - cele prostredi se nacita jako argument
makra do pameti TeX'u.

Hezky den preji,
    Alexej Sveshnikov