vektorovy film s TeXom

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Thu Mar 2 11:28:18 CET 2006

Dobry den,

mam dajake skusenosti s automatickou vyrobou velkeho mnozstva (tisice)
obrazkov, mam rychly pocitac, mam AR 6CE - tak som skusil vyprodukovat
vektorovy film s pomocou TeXu. Aby to clovek vnimal ako film, musi byt
minimalne 25 kociek (stran) za sekundu. Takto v pohode mozeme vytvorit
blikajuci, pulzujuci, rolujuci, pohybujuci, zvacsujuci sa text
a aj graficky objekt. Po zaciatocnych pokusoch ma chytila myslienka,
ze by som mozno aj zvladol zlozity pohyb celej nasej planetarnej
sustavy. Sucasne sa tam pohybuje 74 objektov (10 planet a 64 mesiacov),
kazdy po inej drahe a inou rychlostou + pulzujuci pas asteroidov. Hore
nad obrazkom nam palicka ukazuje cas. Cele je to este umocnene tym,
ze po 300 dnoch (zhruba 12-15 sekund) sa pohneme smerom nad Slnko a
potom von zo slnecnej sustavy. Je znazornena aj planeta Faethon, ktora
uz neexistuje (jeho rychlost a pocet mesiacov som len odhadol).

Dufam, ze sa najde par zvedavcov a pozru si ten vektorovy film
vytvoreny jedinym TeXovskym prekladom.
Ma 1200 kociek (stran) a aj s vlozenym JavaScriptom ma len 2.3MB -
mal by teda trvat 48 sekund. Zalezi na rychlosti Vasho PC a aj natom,
ze ako zmensite ten obrazok (ja to vidim perfektne po CTRL1+CTRL- )

Film je na adrese
                       ftp://geofftp:rEadfTp@www.sav.sk

Subory:   planety.f   - spolocny zdrojovy (TeX, PostScript, FORTRAN)
          planety.pdf - vysledny film

Chcel by som sa teraz opytat, ci ma niekto nieco podobne (vytvorene
Metapostom, PDFTeXom - proste TeXovymi nastrojmi) a mohol by to
dakde vystavit, rad by som to pozrel (mozno aj viaceri).

Zdravi
Ladislav Bitto